მთავარი მენიუს გახსნა

ცვლილებები

არ არის რედაქტირების რეზიუმე
| 7017
|}
სხვადასხვა [[არასამთავრობო ორგანიზაცია|არასამთავრობო ორგანიზაციების]] ცნობების თანახმად, ზიმბაბვეს ალმასის მოპოვების სექტორი კორუფციის ნიადაგია; 2012 წლის ნოემბერში არასამთავრობო ორგანიზაციების მოხსენებაში ნათქვამია, რომ კვლევებმა დაადასტურეს ალმასისგან მიღებული შემოსავლების გამჭირვალეობისგამჭვირვალეობის უზარმაზარ უარყოფით მხარეებზე და მისი მოპოვებით ქვეყანაში მხოლოდ ზიმბაბვეს მმართველი კოალიცია სარგებლობს.<ref>{{Citation|url=http://allafrica.com/stories/201211151002.html|title=Zimbabwe: Reap What You Sow - Greed and Corruption in Marange Diamond Fields|year=2012|publisher=[[Allafrica.com]]|publication-place=[[Africa]]|accessdate=16 November 2012}}</ref> ამ საკითხზე ამახვილებდა ყურადღებას სამხრეთ აფრიკის რესპუბლიკის ყოფილი პრეზიდენტი [[თაბო მბეკი]], რომელიც სულ რამდენიმე ხნის წინ ამბობდა, რომ ზიმბაბვესთვის აუცილებელია შეაჩეროს თავისი “მტაცებელი ელიტა”, მათთან შეთანხმებულ მომპოვებელ კომპანიებთან ერთად, რათა ქვეყანაში დაიწყოს კორუფციის აღმოფხვრა.<ref name=ALL>{{Citation|url=http://allafrica.com/stories/201211130777.html|title=Zimbabwe: Mbeki Lectures Zim - Report|year=2012|publisher=[[Allafrica.com]]|publication-place=[[Africa]]|accessdate=20 November 2012}}</ref> ასევე ამავე თვეს [[Associated Press]]-მა გამოაქვეყნა, რომ როგორც მინიმუმ $2 მილიარდი [[ბრილიანტი]] მოიპარეს ზიმბაბვეს აღმოსავლეთ ალმასების მინდვრების საბადოებიდან, რითაც ისარგებლეს მუგაბეს მმართველი წრის პირებმა, ძვირფასი ქვებით მოვაჭრეებმა და დამნაშავეებმა.<ref name=ALL />
 
2013 წლის იანვარში ზიმბაბვეს მინერალური რესურსების ექსპორტმა შეადგინა $1,8 მილიარდი.<ref>{{Citation|url=http://allafrica.com/stories/201301280787.html|title=Zimbabwe: Mineral Exports Net U. S. $1,8 Billion|year=2013|publisher=[[AllAfrica.com]]|publication-place=[[Africa]]}}</ref>
 
=== რადიო და ტელევიზია ===
[[ტელევიზია|სატელევიზიო]] და [[რადიო]] მედიის უმრავლესობას აკონტროლებს ხელისუფლების დაქვემდებარებაში მყოფი [[ზიმბაბვეს რადიოსამაუწყებლო კორპორაცია]] (ZBC). არსებობს 16 არხი. მაგრამ, თანამგზავრული არხები ქვეყანაში მიიღება შეუზღუდავად. ცუდი ინფრასტრუქტურის გამო სოფლის რაიონებში დაფარვა დაბალია. მთლიანად, მოსახლეობის 30 % იღებს ZBC-ის გადაცემებს, რის გამოც რადიო ინფორმაციის ძირითადი წყაროა. 2006 წელს ზიმბაბვეს საპარლამენტო კომიტეტმა სამაუწყებლო მასმედიას მოუწოდა გამჭირვალეობისკენგამჭვირვალეობისკენ.<ref name=fh>[http://www.freedomhouse.org/inc/content/pubs/pfs/inc_country_detail.cfm?country=7737&year=2009&pf 2009 Map of Press Freedom: Zimbabwe]. Freedom House.</ref> სამხრეთ აფრიკის რესპუბლიკის, აშშ-ის და დიდი ბრიტანეთის რადიოსადგურების სიხშირეებისთვის გამოყენებული იქნა ჩინური ტექნოლოგია ხელისუფლების მიმართ კრიტიკული მასალების გადმოსაცემად.<ref name=fh/><ref name=bbc>[http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/country_profiles/1064589.stm#media "BBC Country Profile: Zimbabwe media"], [[BBC News]], November 20, 2008.</ref> მასმედიის საშუალებების დიდი უმრავლესობა თავის გადაცემებში აქებს მუგაბეს ხელისუფლებას და მისი პროპაგანდის იარაღს წარმოადგენს, ხასიათდება პანაფრიკული პროგრამებით და საკმაოდ ბევრია ანტიბრიტანული და ანტიამერიკული განწყობა სატელევიზიო და რადიო გადაცემებში.
 
2012 წელს ამუშავდა ორი კერძო რადიოსადგური "StarFM" და "ZiFM". "StarFM" ეკუთვნის სახელმწიფოს მიერ კონტროლირებად Zimpapers-ს. პოლიტიკური დისკუსიების დროს მისი სტუმრები აშკარად პროსამთავრობო შეხედულებისანი არიან და ამ რადიოს პროგრამების განრიგში დიდი ადგილი უკავია გასართობ ღონისძიებებს. "ZiFM", რომელიც ეკუთვნის Zanu-Pf MP Supa Mandiwanzira-ს, უფრო მეტად ორიენტირებულია გართობაზე, თუმცა ის ასევე წარმოადგენს პოლიტიკურ და სოციალურ პროგრამებს, რომლებიც საკმაოდ მნიშვნელოვნად გადახრილია პროსამთავრობო პოზიციების მხარეს. ორი რადიოსადგური განიხილება ZBC-ის პირდაპირ კონკურენტებად, ესენია "commercial radio station" და "Power FM".